R6年度も西条高校は「スーパーな学び」を提供します!

HP西条高校

西条高校は文部科学省 SSH 指定校です。
  ssh_banner

「マルチサイエンス」を受講した本校の卒業生は、西条高校SSH公式LINEの友だち登録をお願いします!

第37回愛媛県総合文化祭 自然科学部門 優秀(全国大会出場決定)

2023年12月27日 18時02分

12月26日(火)松山中央高校にて、自然科学のインターハイ(=全国大会)出場をかけた決勝大会がありました。

本校からは2チーム(化学分野・地学分野)参加し、2チームとも受賞しました!

S5360007

向かって左が地学分野、右が化学分野の代表生徒です😊

🏆優秀🏆✨Li回収の基礎実験~ウユニ塩湖のかん水から~(化学分野:西条・今治西)

スクリーンショット 2023-12-27 174240

スクリーンショット 2023-12-27 174405

スクリーンショット 2023-12-27 174559

🏆奨励🏆 レンコンの成長に関する一研究(地学分野:西条)

S5360012 (2)

化学分野で優秀となった科学部(化学)は、令和6年度8月に岐阜県で開催される全国総合文化祭に出場が決まりました!SSH指定校の本校科学部と今治西高校との共同研究です。岐阜での全国大会、楽しみですね!

S5360013

祝 全国総合文化祭 出場🏆🥇

Special Lecture

2021年1月21日 09時09分

The specialized lecture was carried out on Thursday, October 1st.  The lecturers were Mr. Kagawa Tadanobu and Ms. Matsumoto Rinako from Sumitomo machinery Ion technology corperation, and Mr. Suzuki Naoyukifrom NCL Saijo ZENTECH.  Their topic is "Important things when you think of the future course."

Multi Science

2020年10月26日 15時13分

A group, which is working on the research about Ishizuhi Black Tea, visited the faculty of agriculture in Ehime University.   Group members carried out an experiment to learn about the anti-allergy effects of the tea.

Yu-fa-zi

2020年10月21日 09時28分

On Monday, September 28th, Mr. Takekata and Mr. Yoshiki from Saijo City Office gave 1st year students lectures about "Local Economy in Saijo."

Topics
"Projects to explore sales markets"
"How to develop local communities through sightseeing projects"

Special Seminars

2020年10月19日 14時36分

On Thursday, September 24th, two special seminars were held.  Ms Noor Farahnaz Abu Mansor, a CIR of Niihama, ad Mr. Matsuda, a professor of Kyushu University of Technology, gave students lectures.

Topics: 
"A New Style of Intercultural Communication in the epdemic of COVID-19"
"Does a loooong bridge swing in the wind?  About the technology that can make the range of swinging smaller.

 

Seminar of Basic Science

2020年10月15日 09時32分

1st year students took a lesson about the "Seminar of Basic Science."  This classs help them enhance the interest in studying through daily scientific matters.  One of the lessons was about "Which cubic ices melt faster, those in a glass of water or those in a glass of orange juice?"  Students considered it with their own hypothesis and made a presentation.  Mutual evaluations are carried out to improve their presentation.